تبلیغات
جاده جدید طالقان چقدر مسافت را کوتاه تر می کند؟

 

آقای عیسی فرهادی استاندار محترم البرز  در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز و کمیته برنامه ریزی شهرستان طالقان گفت که با احداث جاده جدید  مسیر کرج – طالقان ۶۰ کیلومتر کاهش می یابد. ما که تا به حال کاهش مسافت را از  از ۲۸ تا ۴۰ کیلومتر شنیده بودیم  از این رقم خیلی تعجب کردیم و چاره ای ندیدیم جز اینکه خودمان دست به کار اندازه گیری شده و ببینیم وافعیت چیست؟

طول جاده جدید  از پل کردان تا شهرک ۳۲ کیلومتر است.  از همان پل کردان تا شهرک از جاده قدیم  را هم با گوگل ارث اندازه گیری کردیم (البته با قدری تقریب) شد ۸۲ کیلومتر. با این حساب به یک رقم کاهش مسافت ۵۰ کیلومتر رسیدیم.  این عدد ممکن است یکی دو کیلومتر کم یا زیاد شود ولی تقریبا درست است. البته اگر جاده از سمت جنوب رودخانه تا جوستان ادامه پیدا کند در مورد روستا های بالا طالفان کاهش مسافت می تواند به راحتی به ۶۰ کیلومتر برسد.

حالا اگر همین ۵۰ کیلومتر را درست بدانیم جاده جدید با توجه به کوهستانی بودن حدودا ۱۰ لیتر بنزین برای هر ماشین  در یک رفت و برگشت صرفه جویی ایجاد می کند (معادل ۷۰۰۰ تومان). حالا با توجه به ترافیک فعلی  ۵۰۰۰۰ ماشین در هفته این جاده  سالانه ۲۶ میلیون لیتر بنزین یا معادل ۱۸ میلیارد تومان  صرفه جویی ایجاد می شود. اگر حرف استاندار را ملاک گرفته و ترافیک بسیار زیاد تر آینده را هم در نظر بگیریم صرفه جویی از این هم خیلی بیشتر می شود. تازه اگر جلوگیری از اتلاف  وقت را هم در نظر بگیریم صرفه جویی  از ۱۰۰ میلیار تومان در سال هم تجاور می کند. حالا خودتان قضاوت کنید که آیا  نباید در اتمام این جاده  عجله کرد؟



:: موضوعات مرتبط: اخبار طالقان , ,
:: برچسب‌ها: جاده جدید طالقان چقدر مسافت را کوتاه تر می کند؟ ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2 |
نویسنده : حسین مطلبی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1393
راه اندازی طولانی ترین تلکابین کشوردر طالقان
 
 
سرپرست فرمانداری طالقان از راه‌اندازی طولاني‌ترين تله‌کابين کشور در طالقان خبرداد.

 ساسان دلاویز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: ظرفیت مفید سد طالقان 420 میلیون مترمکعب است واین سد 95 درصد آب دارد و حتي یک ماه از سال را نیز شاهد سرریز آب در آن بودیم.

 وی افزود: در منطقه ویژه طالقان احداث 18 کیلومتر ساحل سد برنامه‌ریزی شده‌است وبا همکاری بخش خصوصی طولانی‌ترین تله‌کابین به طول 27 کیلومترنيز در اين منطقه ایجاد خواهد شد.

 دلاویزخاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه 80 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده‌ است که همزمان با هفته دولت با حضور مسؤلین کلنگ‌زنی و شروع و طی یکسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی با اشاره به اينکه سد طالقان هنوز سنف‌کشی نشده‌ است، گفت: در فصل تابستان جوانان اقدام به شنا در سد می‌کنند که متأسفانه به علت عدم شناخت آنها از موقعیت سد تعدادی نيز غرق می‌شوند.

 دلاویزدر پايان اظهار كرد: زباله‌های زیادی از گردشگران در ساحل سد به محیط زیست طالقان صدمه وارد می‌کند وبايد برای ساماندهي آن اقدامات اساسي صورت گيرد.

http://isna.ir/fa/news/91043118968/



:: موضوعات مرتبط: اخبار طالقان , ,
:: برچسب‌ها: راه اندازی طولانی ترین تلکابین کشوردر طالقان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0 |
نویسنده : حسین مطلبی
تاریخ : چهار شنبه 4 تير 1393